Pra-Konvokesyen

By Raihana - Khamis, November 17, 2011

Rasanya kalau nak cerita pasal entri ni pun dah berkurun lamanya.
Yelahh. Waktu ni boleh orang dok sibuk2 post bagai kat FB, Twitter syokknye cerita pasal entri ni.
Tapi peduli hape kan. Aku belum menyempat nak conteng blog aku sendiri
Apa salahnya wat diari kejap utk dijadikan kenangan manis.
Sweet&sweet gitu.

Okayh. Tak banyak gamba lahh. How come?
Aku pun tak tahu kenapa. Camera bawak tapi muka suka menyemak kat camera org kan? hehe

Ada di waktu ketika seminggu sebelum kami ditabalkan sebagai graduan rasmi,
Kitorang diWANTED utk mengambil jubah.
Tak wajib pun nak amik jubah konvo,
Tapi kalau tak amik sape pulak la yg nak tlg amikkan.
Alamat waktu konvo nnt aku pinjam jubah mak aku time pegi Haji tu lerr. hehe.
Sejejaknya kami di Seri Iskandar tu, mcm biasa la cuaca tak pernah berubah.
Panas yg amat sbb lombong kan??
Tapi agak maju la. Hebat dah orang2 Perak ni. Pekan dah nak ada Cinema.
Sikit lagi jadi mcm org "KL" la orang2 sini kan?

Kitorang datang berempat dan salah sorang darinya ni lepas amik jubah konvo dia terus balik KL ada urusan.
Plan kitorang sebelum tunggu Dinner malamnya nak rehat2kan diri dekat Homestay.
Ya Allah sejam mencarik oiii! Dulu aku book ingatkan rumahnya dekat situ.
Tup tup bila mencari di sinun rupanya.
No wonder hampir sejam kami kepanasan sbb mencari R&R kitorang tu.

Seperti yg aku jangka kan Dinner tak sehebat yg disangkakan.
(Otak ni tak boleh pikir positive kat KPM tu)
Crowd yg tak ramai, makanan yg agak kureng dan kesejukan.
Tapi dah penat ape pikir lagi kan. Melantak sudah.

Cun kan Mak Dara ni. Cewahhhhhh. Puji diri sendiri pulak.
Haha. Cantik sebenarnya yg di sebelah kiri dan kanan waktu malam tu. Sweet gitu :)

Rindu dgn MakCik Lily yg banyak cakap ni. Pasni dah tak dgr kau membebelkan

Snap mana yg menyempat. Gegar, gegarkan gambar, gegar!

Muka keletihan kitorang yg teramat. Jelas nyata lagi terpampang di situ. Muka berminyak bagai. Maklumlah panad dalam dewan tu. Baru dalam dewan kepanasan belum di Padang Mahsyar!

Ni pun perlu ada jugak ke? Emm. Nvmd, bila lagi nak ada gamba bersama mcm ni kan? ;p


Memang seharian kitorang kepenatan, tak habis dgn tu kitorang yg Hawa ni saja terus shoot pegi Karok dekat Manjung. Rindu beb kenangan karok2 dkt sini sbb murah.
Tapi agak pelik, kenapa Karaoke Centre ni mcm dah tutup awal jek.
Tak macam dulu aku rasa dorang bukak mcm sampai ke Subuh!
Menunggu si Adam yg konon nak karok sekali, tapi disebabkan semua pusat2 Karok dah close service, kami pun bergerak ke Lumut tanpa hala tuju, dan hanya melepak di kedai mamak.
Oh yea, dorang ni dah biasa makan satu jenis roti bakar namanya "Roti Bakar Telur Manis Cheese (RBTMC)". Tapi, bila sampai kat tempat aku je, Mamak sini bagi Roti Bakar Berinti KAYA!! Memang terbaik la kau Mamak oii.
Dan sesudahnya (sambung lagi), kitorang pun gerak la balik dalam pukul 4am.
Sampai Homestay nak dekat pukul5 semua dah Recharge ZzzzZzzz~

Esoknya konon nak gerak awal pagi pegi Ipoh & mcm2 tempat la berangannya tp hampeh semua terbongkang atas tilam bangun lambat. Pukul1pm baru la kitorang checkout dan pergi la Ipoh Parade utk meraih kenangan (tak boleh belah je ayat). Tapi sebelum tu, kitorang sempat makan dekat Top One Ice Cream. Tempat favorite aku dulu2.


Then, kitorang main boling setakat 1 game cukup la.
Tapi yg penting aku menang mengalahkan Mr. Bowler A terhebat aku. Hehe.


Ehh. ni baru cerita pasal Malam Dinner saja. La ni nak cerita pasal Raptai Konvo pada hari Jumaat nya juga seminggu selepas pengambilan Jubah.

Time ni baru la aku jumpa kwn2 yg lama gila aku tak jumpa especially Mazidah & Nada, cause this is our first meeting after we finished our study. Almost a year. Rindu seyh :')



Gambar lagi? Aku pun tak tahu. Banyak sebenarnya tangkap. Tapi sebab banyak tangkap & tak tahu owner camera, tu yg payoh nak identify muka sendiri. Rugi pulak time ni tak bawak camera sendiri. Kalau tak ada simpanannya. Nak harapkan camera handphone 3.2MP dari awal dah tahu memang takkan cun =.=



.End story for Pra-Konvo.


Regards,

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan