Bukan horang kayaaa nak tolak banyak-banyak

By Raihana - Rabu, November 16, 2011

Orang cakap penggunaan Blackberry atau nama manjo dia BB selalu menelan kredito.
Ada yg cakap tak. Mana satu yg betol ni?
Dulu selalu je dgr orang merungut2.
Baca twitter, facebook sane sini dok memaki hamun dek kerana BB menelan kredit yg sangat banyak.


Okayh, now this is the time kena batang hidunggg tak mancung aku sendiri.
I don't know why and I don't know where's the mistake I did sampai jadi lagu ni.

For the first usage, it still ok and sangat ok bila guna that package,
yg aku subscribe for Maxis BIS RM20 bonus plan.
But, it was changed all of sudden,
when the expired date of subscibtion was near.
Sikit2 kredit aku telan dan habis. Pernah 3x aku topup dalam sehari gara2 kes ni.
Sampai aku pun stop subscribe ans topup and use another number for temporarily.
Semua ni terjadi gara2 aku 'ter' upgrade BBM and Foursquare.
Tapi, orang cakap takde kena mengena pun, dan aku jadi kehairanan sekali lagi. Kan tangan gatal tak berbedung.
=.=

Call customer careline pun dorang takkan boleh buat apa.
They said it always happened cause BB updating the data 24/7 tanpa kita sedar. And kredit aku hilang pun tanpa sedar jugak!
Then I ask for the solution, and dorang just boleh cakap off Data Services.
Macam mana nak off Data Services ni?
Just find Option->Mobile Network->Data Services->On/Off
So bila dah off data service ni kredit tidak akan ditolak, kiranya serupa dengan GPRS kegunaannya. But once you off this option, all the BBMs, browser, fb, twitter cannot be use.
Kalau nak guna balik, just turn Data Services on. So, all those thingy can be use again.

Tapi pikir2 balik apa gunanya off, kalau package BB tak boleh guna,
and apa guna on kalau kredit still akan tolak?
Apa Maxis CS tu boleh advice dkt aku,
at least off the Data Services for 2hours minumum,
Mean that, time tgh tido or tak guna ke off la Data Services tu, tp untuk function apa pun aku tak tahu. Hehehe. And kredit hanya akan ditolak secara minimum jugak.

And till now aku apply kan method ni, and I dont know how it will last long. Yang aku jadi pelik tak ramai mengalami masalah yg sama dan ada juga segelintir org kurang bernasib baik dlm BB mcm aku ni yg melauinya. Ada sapa2 lagi tahu tak mcm mana nak solve this probs. Aku bukan org kaya nak bg RIM kayaaa.

Nampak macam syokkk tp choiiiiiii.

I know it was my mistake,
Aku akan berhati2 minta pandangan orang ramai lagi lepas ni.
=.=



p/s; Selalu bergado dgn si bf sbb selalu slh guna shortform bb = broadband and blackberry.


Regards,


  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan