Tak pernah perasan pun selama ni

By Raihana - Rabu, Mei 18, 2011

Apa tu segi tiga bermuda?
Orang selalu ckp, siapa lalu kawasan tu je mesti akan MIA.
Till now i'm still wondering the story.
Where's the people gone, how their life's actually.
There are some info yg mungkin boleh kongsi,
dari rumours yg dah dengar banyak cerita selama ni
tak pernah pulak perasan pun selama ni...


  • Bermuda terletak antara Miami di Florida, Puerto Rico di Jamaica dan Bermuda
  • Lebih kurang 100 kapal terbang dan laut hilang serta 1000 orang turut hilang
  • Kapal Perang Inggeris iaitu Atlanta pada 1880 lenyap bersama 300 kadet dan askar di dalamnya sebaik melalui kawasan berkenaan
  • Pencarian pesawat pengangkut C-119 Flying Boxcar hilang pd 7 Jun 1965 apabila pesawat melalui kawasan Segitiga Bermuda dan hilang tanpa dapat dikesan, walaupun operasi menyelamat dijalankan
  • 5 jet Grumman TBF Avenger AL AS yg melakukan rondaan di kawasan lintasan turut ghaib drp radar pusat kawalan udara pd 5 Dis 1945. Siasatan mendapati komandan penerbangan sempat berhubung dgn pusat kawalan dan melaporkan yg kumpulan mereka mengalami 'gangguan' sblum pesawat itu ghaib. Info terakhir dr Left Charles Taylor (pesawat TBF Avenger) kpd menara kawalan (Wersink):
"Di sini Left Charles Taylor, komander kum-19. Adakah kami ditawan? tolong jawab, kami kehilangan petunjuk utk pulang, kami tersesat..saya tak dpt melihat daratan. Saya tidak tahu di mana arah barat, semua yg ada disekitar saya menjdai terganggu dan pelik..Malah tempat saya berada ini pun saya tidak tahu, nampaknya..nampaknya.." talian terputus.

  • Kehilangan 5 pesawat itu menyebabkan Wersink menghantar pesawat lain (Martin PBM-3 Mariner TIMSAR) diterbangkan utk operasi mencari ttpi pesawat itu turut lenyap begitu sahaja bersama 13 anggota di dalamnya. W/manapun, hubungan radio sempat dirakam kembali sebelum TIMSAR itu lenyap
"Boleh dgr? Tolong jawab. Sekarang saya tahu dimana saya berada. Akhrnya saya tahu di mana kedudukan saya. Saya berada ketinggian tidak kurang dr 230 kaki. Tetapi, ada sesuatu yg ganjil. Tidak, apa yg saya lihat amat susah hendak dipercayai! Boleh dengar?" talian terputus.


Namun, sekitar 1990, seorang peneliti tampil bersama penemuan menggemparkan apabila menemui kerangka pesawat di pantai Fort Launderdale, Florida.Terdapat persamaan dalam byk kes:
  • Ghaib ketika keadaan cuaca baik
  • Pesawat tidak memiliku masalah atau kerosakan teknikal
  • PErhubungan radio antara pesawat dan kapal dgn pusat kawalan berjalan biasa sehinggalah terputus
Banyak teori yg dibuat, antaranya:
  • Teori lingkungan waktu
  • Mdan graviti terbalik
  • Anomali magnetik-graviti
  • Fenomena gempa laut
  • Serangan gelombang besar termasuk dikaitkan dgn lubang hitan di angkasa
  • Bekas kerajaan atlantis
  • Pusat kerajaan org halus dan jin
  • KERAJAAN DAJJAL

Some additional info:

  • Ada berita penculikan oleh UFO mempunyai katan dgn operasi sulit pihak tentera dan kerajaan.
  • Mereka yg hilang telah dihantar ke Military Laboratories (berada di Vozrohdeniya di Aral Sea-ESMBL). Mereka yg terlibat diajar kaedah saintifik utk projek dajjal iaitu manipulasi minda separa manusia - ni baru aku tahu !
  • Mengapa Dajjal memilih Segitiga Bermuda? Kerana sudah mahir akan selok-belok air sejak sekian lamanya. Tambahan, memang tinggal dan membesar di pulau kecil yg jauh terpencil
  • Proses pembinaan penempatan yg saintifik itu dibantu sendir oleh jin dan syaitan.
  • Mungkin itu sebabnya dipanggil Segitiga Bermuda, kerana Segitiga itu sendiri melambangkan kekuatan org Yahudi.

p/s; kesahihan cerita, wallahualam. hanya ALLAH lebih mengetahui




  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan