Tahu adab tak, mari belajar? - She is No Longer Cik Laa

Thursday, September 23, 2010

Tahu adab tak, mari belajar?

Korang nie tahu tak hidup berjiran?
Memang la takda undang2 hidup berjiran kan.
Tapi hidup berjiran pun ada adab kan.
Sekali pun jiran tak pernah bertegur,
Sekurang2nya kita kena la hormat jiran2 lain kan?

Al-kisahnya...
Pakcik sorang nie, nak buat kenduri kahwin gah mane pun,
tolong lah cakap.
Please ! Please ! Please !
Kami tak mintak la pakcik makcik sekalian nak jemput kami makan

Tapi tolong la,
anda2 pun memerlukan khidmat kami kan?
Apa dia khidmatnya?
Mesti la ruang tempat kereta depan rumah kan?
Hello, bukan anda2 saja duduk di kawasan itu.
Kami sedar kami anak perantauan.
Apa la salahnya bercakap.
"Adik-adik, hujung minggu nie, pakcik ada buat kenduri. Anak pakcik kahwin ni ha. Nanti pakcik nak pasang 4 khemah sampai ke rumah kamu. Pakcik dah cakap nie, nanti kamu paham2 lah ye"

Pakcik2 makcik2, tak kisah la mcm mana pun anda2 nak ckp,
kami cuba untuk paham.
takda lah kami nie terkezut mcm beruk2 nnt.
Tiba2 ada lori tgh pasang khemah depan umah.
Maw tak kena maki.
$#%^&*()*&%^#$
HAaa. amik kau !
Kau hingat dekat ke aku nak parking dekat rumah org lain ha ??
Pentingkan diri sangat, free2 je kena maki dgn anak2 dara nie,
Plus2 aku dah hempas pintu kuat gegar satu umah.

Ini tidak, kami dah tunjuk muka pun takdak langsung respon.
Apa ni pakcik, nak cekak pinggang dengan kami pulak?
Sapa salah sekarang? Sapa yang tak hormat sapa sekarang?
Apa ingat kami ni free2 je duduk sewa dekat sini.
Hello !!
Tuan rumah kami pun tak bising jangan pakcik nak semak pulak !
1st time buat kenduri la nie,
Tak reti nak handle, jiran lain boleh pulak kau bercakap,
Kami yang duduk tak jaoh dari 2 buah rumah pun pyh sgt ke ??
Tak ke takde akal tue?

Nak tahu tak konsep berjiran mcm mana?
Nak saya ajarkan?
Tolong la, anak pakcik yg kecik tadika tu pun tahu la,
Tahu jugak nak bercakap dengan orang lain

Maaf !! gambar ini sekadar hiasan

Pakcik pun dah hidup lama kan?
So, belajar2 la.
Bayangkan kalau ada jiran anda2 lakukan begitu.
Apa perasaan anda?

:|



Hey hamba Allah yang bernama manusia !

Kau tak tahu cerita kau diam !!
Jangan berlagak baik tahu bagi nasihat dekat orang.
Kalau ikhlas nak bagi nasihat tue,
Tak boleh berdepan ke?
Kenapa? Kau pengecut?
Haa. Maybe ye.
Pernah ke aku buat salah?

YA!!
Mungkin aku pernah bersalah,
Merampas hak kau, kan?
Kalau tak puas hati pasal hal tu,
Boleh jumpa depan2 tak?
Meluat la tengok kau dok mengumpat dgn kwn2 yg seangkatan dengan kau tu

WTF !!
Jangan nak berlagak baik boleh tak?
Jangan nak berlagak yg kau tu sempurna.
Orang lain pernah buat salah dan berdosa.
Kenapa tidak kita?
Aku mintak maaf kalau aku pernah sakitkan hati kau sebelum ni,
Tapi tolong la tutup mengumpat2 manusia2 yg kau tak berpuas hati tu,
Sebelum kau nak nasihatkan orang lain secara sindiran
Boleh tak? Aku mintak jasa baik sangat dari kau, mintak tolong sangat ni,
Jangan jadi talam 2 muka dengan sifat kau yg lemah lembut tuh.

ANNOYING sgt !! Err. Please la weyh, shut the fuck up !!


p/s; tak dapat pahala langsung berpuasa hari ni. banyak sangat dugaan yg datang. tak dapat berkat langsung




Align Center

No comments:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Powered by Blogger.