2013 story

By Raihana - Jumaat, Februari 14, 2014

Hellloooo....


Sekali-sekala aku update blog ni. Entah kenapa tah. Ada masa semangat dulu nak je sentiasa update. Tapi nak ikutkan cerita sebetulnya tak adalah cerita nak di updatekan pun. Current issues pun dah belambak boleh cari dekat mana-mana. So macam tak guna juga update dekat blog kan?

Somemore, macam dah tak ramai je yang guna blog ni as medium for social. Why? Cause there're too many social media out there. Nak kira dengan tangan memang tak cukup. Yang femes emes kita biasa dengar macam Facebook, Twitter, Instagram pun dah belambak. Ini kan new social media yang kita sendiri belum explore?

For 2 years I'd been busy in my life cause I had contribute my time to work. Konon macam kerja hebat kan kerjanya. Orang yang pernah kerja in event industry lagi-lagi as Organiser mesti tahu macam mana hectic nya life orang-orang dia. Tapi kurusnya tak juga. Okay, dah lari topic. Kerja yg tak menentu kadang-kadang terpaksa balik sampai 12am-2am *bukan siang tau*, kerja on weekend buat aku tak ada social life as grew up people. Phone tak pernah henti bunyi dari pagi sampai ke malam (even weekend pun!), email kalau  sehari tak 100++ memang bukan kerja aku. (nasib ada 2 email). Sebab tu aku macam tak active je dekat mana-mana social site. Tapi aku memang hantu Twitter & Instagram. So mana-mana yang follow aku tahu apa aku buat.

After 2 years, I have decided to resign (my second resignation request) from this company sebab banyak sangat benda yang aku tak boleh nak cope especially with the people and environment. Average orang keluar masuk sebulan tu adalah sorang dua. Turnover rate yang very high! Motivation was getting low and can't cope with the new people to work with. But, alhamdulillah dalam 2 tahun tu aku dah achieve, been promoted and salary increment. *even orang masih cakap increment still not worth it as my effort*

Then I moved to the other company which is totally out from my previous industry. Tapi aku masih bersyukur. Even position is not high as in my previous company pun, aku masih berpuas hati sebab dapat management yang ok and yang penting better offer and benefit from my previous. Even job tu masih belum dapat lagi kepuasan dok pikir diri ni nak kahwin. Iyelah, nanti kalau dah kahwin laki asyik kena tinggal pulak. Hohoho.

Love,
Raihana

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan