Tak sah kalo takde

By Raihana - Ahad, April 03, 2011

Tak sah kalo takde,
tak sah kalo tak jadi lagi.
Memalukan diri lagi jek.

Tu la, orang nak pi exam prepare setengah jam awal ade kat dewan exam.
yang aku dok terhegeh2 lagi 10mnt nak start baru nak pi.
Punye kabut lewat, nak masuk tempat parking tu,
Tup.. Tup..
Terlanggar tiang tempat ambil tiket parking dah.
Ape punya aku tak pasan laa.
Tu la berangan time drive,
Kereta depan masuk ambil tiket,
Aku sedap2 masuk follow belakang kereta tu tanpa aku sedar.
Pung..Pung..Pung..
Berbunyi la tiang jatuh atas kereta aku.
Orang lalu lalang sume pandang terkejut.
Dengan aku2 sekali terkejut baru tersedar kesilapan besar yg dibuat.
Tak boleh pikir pe lantak pi la,
aku parking terus masuk hall exam.

Akibat kelembapan yg dilakukan, lembap juga la aku jwb exam sambil memikirkannya.
Mcm mana nak keluar dari tempat parking.
Sebab aku tak ada tiket parking.
Di samping meminta tolong dari seseorang yg mmg aku harapkan.
Kami sama2 jumpe guard untuk inquiry, katakan tiket hilang.
Alangkah baiknya guard tu sebab dia tak charge harga lost ticket.


Exam aku jawab mcm hancus,
Belajar dulu tak pernah lame jwb mcm ni.
Lenguh tangan menulis.
Baru sedar, mcm ni rupenye orang yg sudah berusia. HAHA.
Oh, TIDAKKK !!!
Ini lah pengajarannya.

Unik kan tempat parking ni.
Actually this picture are unrelated to my story.
To know more abou this, click here.


p/s; susah sgt nak buat decision. Everything is nice for me, but i have to choose either one

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan